UNIQLO x Clare Waight Keller SS24 collectie

UNIQLO kondigt vandaag de lancering aan van de lentecollectie 2024: UNIQLO C, een dameslijn van de beroemde Britse modeontwerpster Clare Waight Keller, bekend om haar verfijnde, elegante collecties. De nieuwste lijn is licht, comfortabel en bruist van frisse energie als aanvulling op het dagelijks leven. De collectie is uitgebracht in levendige tinten als klaproos rood, zachtroze, aquablauw en legergroen, in functionele en mooie vormen die uitnodigen naar een nieuw seizoen.

Lente collectie

Een geplooide jurk onder een oversized trenchcoat creëert bij iedere stap een prachtig lijnenspel. Een volumineuze wijde broek wordt gecombineerd met een jasje om het silhouet in de taille te veranderen. Vanaf donderdag 22 februari worden diverse kledingstukken gelanceerd om je lente garderobe te verrijken, waaronder gebreide vesten, cropped t-shirts, baseballpetten met poplin-ruitpatronen en ruime faux leather tassen.

Clare Waight Keller over de collectie: “In deze tweede collectie voor UNIQLO: C wilde ik het concept van beweging door lichtheid verkennen. Door met ultralichte constructies te werken, vond ik een nieuw perspectief op verhoudingen. Langere volumes spelen tegen bijgesneden silhouetten. Vloeibaarheid en frisheid waren sleutelelementen van de geest. Ik denk dat de lente een overgangstijd vertegenwoordigt waarin de seizoenen veranderen en onze garderobes dezelfde flexibiliteit nodig hebben. Ik hou van de mix tussen op maat gemaakte en ontspannen stijlen. Het gevoel is moeiteloos elegant met een jeugdige houding die de lichtheid en het gemak van de zomer weergeeft.”

Op donderdag 4 april wordt het tweede deel van de collectie geïntroduceerd, waarbij nadere details kort voor de lancering worden onthuld.

Stylings

Collectie overzicht

Lanceringsdatum: donderdag 22 februari, 2024

Beschikbaarheid: de volledige collectie is verkrijgbaar in alle UNIQLO winkels in België en Luxemburg en via UNIQLO.com/be

Meer informatie over de nieuwe UNIQLO: C Collectie is beschikbaar op de speciale UNIQLO: C website.

Over Clare Waight Keller

De in Engeland geboren ontwerper Clare Waight Keller heeft bij veel van 's werelds beste modehuizen gewerkt en was creatief directeur van enkele van' s werelds bekendste luxemerken in Londen en Parijs, waar ze toezicht hield op ready to wear en couturecollecties. In 2018 won ze Womenswear Designer of the Year bij de British Fashion Awards. Ze werd uitgeroepen tot een van de meest invloedrijke mensen van 2019 in de TIME 100 Awards van het tijdschrift TIME.

Download hier alle beelden.

@uniqloeurope #LifeWear #UniqloEurope

www.uniqlo.com

Lana Stuckens

Junior Communications Advisor

Persberichten in je mailbox

Over UNIQLO

Over UNIQLO LifeWear
UNIQLO maakt kleding die voortkomt uit de Japanse waarden van eenvoud, kwaliteit en duurzaamheid. LifeWear is ontworpen om eigentijdse kwaliteitskleding aan te bieden, die lang meegaat en het leven van de drager verbetert.  LifeWear-producten zijn Made For All, en bieden moderne elegantie die moeiteloos aansluit bij ieders individuele stijl. In ons voortdurende streven naar perfectie en verbetering, verbergt zelfs het eenvoudigste ontwerp de meest doordachte en geavanceerde details. UNIQLO LifeWear wordt voortdurend vernieuwd, met als doel het leven van mensen meer warmte, meer lichtheid, en meer comfort te geven.

Over UNIQLO en Fast Retailing
UNIQLO is een merk van Fast Retailing Co., Ltd., een toonaangevende Japanse retailholding met wereldwijd hoofdkantoor in Tokio, Japan. UNIQLO is de grootste van acht merken in de Fast Retailing Group, de andere zijn GU, Theory, PLST (Plus T), Comptoir des Cotonniers, Princesse tam.tam, J Brand en Helmut Lang. Met een wereldwijde omzet van ongeveer 2,77 biljoen yen voor het fiscale jaar 2023 eindigend op 31 augustus 2023 (US $ 18,92 miljard, berekend in yen op basis van de koers eind augustus 2023 van $ 1 = 146,2 yen), is Fast Retailing een van 's werelds grootste kledingwinkels bedrijven, en UNIQLO is de grootste detailhandelaar in Japan.

UNIQLO blijft grootschalige winkels openen in enkele van 's werelds belangrijkste steden en locaties, als onderdeel van de voortdurende inspanningen om de status als wereldwijd merk te verstevigen. Tegenwoordig heeft het bedrijf in totaal meer dan 2.400 UNIQLO winkels over de hele wereld, waaronder Japan, Azië, Europa en Noord-Amerika. Het totaal aantal winkels van de Fast Retailing merken is nu tegen de 3.600.

Met een bedrijfsverklaring die zich inzet voor het veranderen van kleding, het veranderen van conventionele wijsheid en het veranderen van de wereld, is Fast Retailing toegewijd aan het creëren van geweldige kleding met nieuwe en unieke waarde om het leven van mensen overal te verrijken. Ga voor meer informatie over UNIQLO en Fast Retailing naar www.uniqlo.com en www.fastretailing.com.